Книга «Київський тролейбус»

Книга «Київський тролейбус»

14.03.2010

Киевский троллейбус

Не понравилась верстка:
— подзаголовки сливаются с основным текстом
— верстка в две колонки (слева на украинском, справа на английском), из-за чего текст кажется слишком «тесным».

А все остальное понравилось:
— 600 страниц исключительно по делу
— фотографии не только троллейбусов, но города вообще
— детальные данные о маршрутах, машинах, депо и пр.
— украинский и английский языки.

Авторы определенно молодцы, проделана огромная работа. Любителям этого дела, как говорится, рекомендую.

Трансформации моего родного маршрута №1

Дата відкриття
Дата закриття
Кінцеві зупинки
05.11.1935
02.06.1936
Пл. Толстого — завод ім. Домбаля
02.06.1936
18.09.1941
Вокзал — завод ім. Домбаля
05.11.1944
29.04.1945
Пл. Толстого — завод ім. Дзержинського
29.04.1945
кінець 1946
Пл. Сталіна — завод ім. Дзержинського
05.09.1948
26.06.1949
Пл. Сталіна — завод ім. Дзержинського
26.06.1949
05.11.1950
Пл. Сталіна — Автострада
05.11.1950
01.12.1964
Пл. Сталіна — Клуб ім. Фрунзе
01.12.1964
15.02.1965
Бессарабка — Горіхуватські ставки
15.02.1965
18.08.1969
Пл. Сталіна — Голосіївська пл.
18.08.1969
01.12.1970
Пл. Ленінського комсомолу — Московська пл.
01.12.1970
01.06.1989
Пл. Ленінського комсомолу — Маршальська пл.
01.06.1989
08.09.1989
Пл. Ленінського комсомолу — Вул. Ю. Смолича*
08.09.1989
18.05.1990
Пл. Ленінського комсомолу — Маршальська пл.
01.09.1990
23.02.1993
Вул. Жаданівського — Маршальська вул.
23.02.1993

Ст. метро «Либідскька» — Маршальська вул.

* — Я такого не помню, чтобы первый ездил на Теремки, но, видимо, это было как раз в тот момент, когда переделывали съезд с проспекта Науки на Московскую площадь, строили новую дорогу к Южному мосту.

В книге также есть расписание и укороченного маршрута №1к.

А было еще в советское пиковое время, что троллейбусы маршрутов №10, №24, №14 ездили разгружать №1 перед выходом на свои.

Содержание книги

ВСТУП

  • Перші досліди та розвиток тролейбуса у світі
  • Занепад. «Друге народження» в СРСР

ЧАСТИНА 1. 1935-1967

Відкриття тролейбусного руху в Києві

  • Передумови. Проект першої траси
  • Зміни в проекті. Тролейбус заради троллейбуса
  • Перший рейс
  • ЛК-5, київський первісток
  • Перші тролейбусники. Умови праці

Довоєнний розвиток

  • На вокзал та Хрещатик. Маршрути № 2, № 3
  • Ярославські тролейбуси ЯТБ-1 та ЯТБ-2
  • ЯТБ-4
  • Під час війни

Відбудова довоєнної мережі. Початок подальшого розвитку

  • Стан справ після війни
  • Відновлення довоєнних ліній
  • Тролейбуси MAN
  • Перші повоєнні проекти
  • МТБ-82М
  • На Лук'янівку. Маршрут №4
  • Зниження тарифів та нововведення в оплаті проїзду
  • Реконструкція центру
  • МТБ-82Д
  • Нові лінії наприкінці 1940-х

Центральна експансія і дальший вихід на околиці

  • Нова система дільниць
  • Подальша розбудова
  • Зміна тарифів
  • Далі на масиви
  • ТБЭ-С та його київські наступники
  • Запровадження єдиного тарифу та безкондукторного обслуговування
  • По Володимирській та на Сирець

«Нові обличчя» на вулицях міста

  • Потреба в новому рухомому складі
  • 8Tr
  • 9Tr
  • Нові машини під маркою «Київ»

Розширення тролейбусного господарства

  • Тролейбусне депо № 2
  • Нові маршрути 1960-х років
  • ЗиУ-5
  • «Київ-6»

Епоха тролейбусних поїздів

  • Необхідність у поїздах. Ідея розчеплення
  • Поїзди МТБ та 9Tr
  • «Легалізація» поїздів (у співавторстві з В. Кратом)
  • Вантажні тролейбуси

ЧАСТИНА 2. 1968-2008

Зоряний час тролейбусного господарства

  • Тролейбусне депо № 3
  • Skoda T11
  • Skoda 14Tr-T
  • ЗиУ-9. Дві спроби (у співавторстві з В. Кратом)
  • Епоха 9Tr
  • Нові маршрути 1970-х та зміни на деяких трасах
  • Фінансовий стан підприємства протягом 1970-х

Розвиток метрополітену та поступове витіснення тролейбусів з центру

  • Тролейбусне депо № 4
  • Особливості нумерації та перерозподілу 9Tr між депо
  • Експериментальні та серійні 14Tr
  • DAC-217E
  • Skoda 15Tr
  • Зміни в маршрутах наприкінці 1980-х

Часи економічної скрути

  • Скорочення в центрі
  • Реорганізація підприємства та зміни тарифів
  • Відновлення виробництва пасажирських тролейбусів на КЗЕТ. «Київ-11»
  • «Київ-11у»
  • ЮМЗ-Т1
  • Страйк 1993 року
  • Наслідки страйку. Реорганізація підприємства та подальше скорочення маршрутів

Тролейбус - пріоритетний (?) вид транспорту сьогоднішнього Києва

  • Поступовий вихід з кризи
  • «Київ-12»
  • ЮМЗ-Т2
  • 14TrМ
  • Розвиток мережі на рубежі століть
  • П'ять маршрутів за два роки
  • Друге життя 14Tr.
  • МАЗ-103Т.
  • ЮМЗ-Е186
  • ЛАЗ-Е183D1
  • Нові маршрути 2004 р
  • Проект «Богдан-Е231» — від малих автобусів до надвеликих тролейбусів
  • Нові тролейбуси ЛАЗ-Е29D1 та Е30D1
  • Обіцяного півтора роки чекають
  • Розвиток мережі 2007-2008 рр

Замість післямови. Сьогоднішній стан та перспективи

Примітки

ЧАСТИНА 3. ДОДАТКИ

  • Креслення
  • Малюнки
  • Технічні характеристики тролейбусів Києва
  • Інвентарний парк пасажирських тролейбусів на кінець року
  • Список тролейбусів, що працювали у Києві
  • Перелік постійно діючих тролейбусних маршрутів
  • Експлуатаційні показники тролейбусу на кінець року (1943-1986)
  • Одиночна довжина ліній тролейбуса на кінець року (1987-2008)
  • Начальники (директори) депо
  • Перелік згаданих у виданні вулиць, площ тощо, які змінили назви або були ліквідовані
  • Список умовних скорочень

Ссылки

Пасажирський транспорт в Україні і Cвіті (можно купить книгу прямо у автора)
Памяти киевских трамваев


 

Вітаю!
Я — Євген Гончаренко, автор цього блогу.
Як зі мною зв’язатися...




нагору